Stránisko   -  702 m n/m

Stránisko od Bošířan Co znak znázorňuje Vrch Stránisko se tyčí nad zaniklými obcemi Bošířany a Kfely, kousek od zeleně značené cesty z Karlových Varů do Horního Slavkova. Patří k nejvyšším vrcholům Kozích hor, výrazného hřebenu mezi řekou Ohří a Dlouhou Stokou. Této oblasti se v minulosti říkávalo Haid a snad právě na vrcholu Strániska stával bájný hrad, jehož lakotná majitelka ukryla na jedné z okolních mýtin obrovský poklad. Ten hlídá a současně děsí zdejší pocestné v podobě Červené Karkulky.
Vrchol je zalesněný a není z něj výhled, kousek pod ním je ale mýtina s bývalým lomem a budkou na seno, která by se výborně hodila k noclehu 3 - 4 lidem (ale pozor na Karkulku !).
Krásný výhled si můžete vychutnat kousek od turistického rozcestníku "Pod Strániskem", kde je vidět na Horní Slavkov a jižnější partie Slavkovského lesa, což neušlo pozornosti armády, která zde zřídila několik okopů (snad pro tanky, nebo BVP). Podrobnosti o vojenských aktivitách v těchto místech se mi ale prozatím nepodařilo zjistit.
Kousek pod zmíněným rozcestím odbočuje na vrchol lesní cesta (směrem od Varů doleva), po které se dá pohodlně dorazit nahoru. Při silničce dál na Slavkov, stojí asi 1 km od křižovatky "U Bošířan" zajímavé kruhové popraviště.
Vrchol Strániska (duben 2006) Vojenský okop s výhledem na Slavkov pod Strániskem (duben 2006)
GPS - vrchol : N 50° 09.654´ E 12° 48.991´
( Elipsoid: WGS 84, formát souřadnic: hddd°mm.mmm´ )