Trať Karlovy Vary-Mariánské Lázně

Trať č. 149 u Cihelen Co znak znázorňuje Trať č. 149 z Karlových Varů dolního nádraží do Mariánských Lázní slouží narozdíl od té z Nového Sedla do Krásného Jezu dodnes. Její délka je 53,4 km a je na ní 19 železničních stanic a zastávek, 20 mostů a viaduktů a 7 tunelů. Nejvýše položené jsou Ovesné Kladruby-710 m n/m, nejníže Karlovy Vary-dolní nádraží-376 m n/m.
První vlak tratí projel 29. 10. 1898, pravidelná doprava byla zahájena 17. 12. 1898. Trať prokázala svoji rentabilitu a v roce 1899 byla dokonce jednou z nejvýnosnějších v Rakousku - Uhersku.

V roce 2005 vypsal Krajský úřad Karlovavarského kraje výběrové řízení na provozovatele této trati. Ze tří přihlášených zájemců se zadavateli jako nejvýhodnější jevila nabídka firmy Viamont, která již úspěšně provozuje traťč. 145 ze Sokolova do Kraslic.
Viamont by měl od ČD trať převzít se změnou jízdního řádu v prosinci 2006 a obsluhovat ji německými vozy Regio Sprinter.
Související odkazy:
Trať Loket - Krásný Jez

Poslední aktualizace: