Trasa č. 4
"Krátká vyjížďka na Moučné pytle na Jelením vrchu"

Co znak znázorňuje
Trasa: Loket - Zdemyšl - 1 km, Kozí hory - 3 km, Kozihorská křižovatka - 6 km, kříž s Kristem - 7,5 km, Moučné pytle - 8 km, hájovna Bor - 9 km, vesnička SOS - 12 km, Svatošské skály - 15 km, U štoly - 19 km, Loket - 22 km.
Terén: asi 60 % po asfaltu, zbytek pískové cesty.
Kolo: MTB, Cross
Možnost občerstvení: Loket - kdekoliv, Restaurace "Svatošské skály"
Poslední prošlápnutí: 17. 4. 2006

Mučivé jarní období, kdy je v lesích ještě sníh, nebo bahno, je pro všechny pravoslavné bikery připravena zpříjemnit tato "rozjížděcí", příjemná trasa, po většinou zpevněném povrchu.
Začínáme jako obvykle v Lokti, tentokrát u porcelánky Epiag. Tu necháváme po levé ruce a zatočíme doprava do poměrně prudkého kopce. Asfaltka vede kolem nočního klubu Domina až k závoře, kde začíná být pořádně rozbitá.
V prudké levotočivé zatáčce nás opouští žlutá turistická značka, která vede rovně do lesa. My ale pokračujeme po kamenité cestě až k rybníčku, kde se láme první kopec. Hustým smrkovým lesem sjíždíme k bývalé hájovně Zdemyšl, kde stojí uprostřed paseky velký krmelec. Cesta tady zatáčí doprava a začíná prudce stoupat. V nejprudším, výživném krpálu se mění v asfaltku, která ale na vrcholku opět přechází v pískovou cestu. Po 3 km přijíždíme na křižovatku Kozí hory, kde je turistický přístřešek a ohniště. Doleva dolů bychom se dostali k Pionýrskému městečku, my ale pokračujeme výš, a to doprava. Cesta je takový hruboasfalt, někde víc, někde míň rozbitá a neustále stoupá. Až pod vrchol Zelenáč (706 m n/m) nás opět provází žlutá značka, která těsně pod vrcholem vede rovně do lesa. My zatáčíme doleva a stále po hřebeni, příjemnou cestou, pokračujeme až na Kozihorskou křižovatku.
Z křižovatky sjíždíme dolů po zelené značce a mírně klesáme. Po 1,5 km se po levé straně objevuje dřevěný kříž s Kristem. Asi 100 metrů za ním je napravo průsek v lese, kterým vystoupáme až k Moučným pytlům. Bike bude v tomto případě muset počkat dole, nebo ho vyneseme nahoru, kopec je to totiž asi těžko vyšlapatelný !
Po prohlídce několika skalních útvarů se rozhodně vyplatí vystoupat až na Jelení vrch (je to od pytlů asi 100 metrů), kde je parádní výhled.
Po návratu na cestu klesáme po zelené k hájovně Bor. Tady nikam neodbočujeme a stále po zelené sjíždíme do Doubí, k dětské vesničce SOS. Hned za vesničkou křížíme modrou značku. Vydáváme se po ní doleva, kolem nových vil a pěšinou sjíždíme ke Svatošským skalám. Po houpacím mostě přejíždíme Ohři a po modré pokračujeme pořád podél řeky, po pískové cestě až do Lokte.

Související odkazy:
Zde si můžete stáhnou tracklog této trasy do své GPS